Black Swan

- ne yaptın sen?
-hissettim.
-ne?
-kusursuz hissettim.ç kusursuzdum...


Darren Aronofsky'nin yönettiği son psikolojik gerilim " Black Swan" filmi bu sözlerle bitmişti.

http://www.gorkemozdogan.com/image.axd?picture=2011%2F2%2Fblack-swan_poster-535x792.jpgAmerikan sinemasında psikolojiyi iyi irdeleyen yapımlarıyla tanınan Aronofsky Altın Kürede en iyi kadın oyuncu ödülünü Natalia Portman'a kazandıran filmiyle genç bir dansçının Siyah kuğu olmak için verdiği mücadeleyi anlatıyor. Nitekim aslında film bir çok fikre gebe bırakıyor, öyle bir mücadele ki Bir şeyi çok isteyip ona ulaşmak için farklı kişiliklere bürünmek,kendi içinde bir düşmanla savaşmak,kendi kendinin düşmanı olmak ve kendi sonunu yaratmak...sıkışmış kırılganlığından ve tırnaklarıyla kazıdığı kabuğunun altından çıkardığı kanatları ile kurtularak mümkemmele ulaşmaya çalışan bir "kuğu"nun hikayesi. ve mükemmele giden yol (ya da cennete mi demeli somut olayda ışıklar içinde bittiğine göre) insanın hırsıyla, bedeniyle, aklıyla adanması, tüm benliğiyle kendisini saran kuşatan herşeyle ve nihayetinde kendiyle kavgasından mı geçer?
Aslında filmi bayan izleyecilerin daha çok etkisi altında bıraktığını düşünüyorum bir erkek olarak filmi izledikten sonra direk bir bayan eleştirmenin yazısını okudum Ece Temelkuran'ın Haber Türk'te film için yaptığı yorum dikkatimi çekti paylaşmak istedim.

http://www.haberturk.com/yazarlar/594449-kugunun-savasi

0 yorum:

top