Sanatsal  film, sinema tarihinin başlangıcından itibaren devam eden  süreçte  sessiz sinema ile başlangıcı nitelendirilebilir bir  süreçtir.Sinema  sektörünün devamlılığı sürerken 
Sergei  Eisenstein bu sanat dalına büyük bir katkı sağlamıştır.  Tiyatroda yapılamayan etkileri sinemayla izleyice aktarmaya çalışan 
Sergei  Eisenstein;  mekan yaratma, sahne içinde çözümlemeler,  izleyiciye olay örgüsünü  sağlıklı bir şekilde iletme, senaryolardaki  açıkları kapatma,  devamlılığı olan diyalog çözümlülüğünü yaratma vb.  birden çok katkı  sağlamıştır. Bu katkıların ardından film endüstrisi  gelişerek oluşmuş  ve şekillenmiştir. 1950'li yıllardan sonra Sergei  Eisenstein'in birçok  araştırmasından etkilenen 
Andrey Tarkovski  bunlardan sadece birini temsil eden sanatçıdır.
Günümüze kadar devam eden sanatsal film endüstrisi ve yaklaşımı  aslında  belirlenmiş kurgu tekniklerini çözümleyen, anlatan, üzerinde  doğru  yargıya varmak için bir sürü deney yaparak geliştiren bu  insanların  çizgilerinden ilerlemektedir. Sanatsal filmlerin  değerlendirme aşaması  ise kurgu tekniklerinin tam şekliyle incelenerek,  aslında iletişimsel  alanda geçerliliği olan durumlara bağlı kaldığını  tartışılarak yapılır.  Genel plan görüntüsü ardından, ayrıntı plan  girilmez. Çünkü izleyicide  ayrıntının kime ait olduğuna dair şüphe  uyandırır ve
 bu hissedilmeyen bir gerginlik oluşturur. Bu tarz   kurgulamaların sanatsal filmlerde veya yönetmenlik bakış açısını   değerlendirmede yeri yoktur. Ancak bir sahne çözümlemesi içerisinde   izleyicide bir gerginlik oluşturulmak isteniyorsa bu tür kurgulamalara   başvurulabilinir . Ayrıca sanatsal filmler yönetmenin kişisel yeteneğini   ön plana çıkarmaya yöneliktir. Anlatılan konuya en iyi şekilde   izleyiciyi dahil edebilme yeteneğidir bu aslında. 1980'li yıllardan   sonra oluşan yetenekli yönetmen kavramı sanatsal film endüstrisini   sarsmaya gücü yetmese bile sinema izleyicisini sanatsal filmlerden   uzaklaştırmış, popülerliğe çekmiştir. Sebebi ise yönetmenlerin   doldurmaları gereken film sürelerini doldurup herşeyi sonuç bölümünde   açıklamayı tercih etmeleridir. Ve bu popüler kitleyi kendine bağımlı   kılmıştır.
Günümüzde hala bir çok sanatsal filmleri takip eden festivaller  vardır,  gün geçtikçe de değer kazanmaktadır. Sanatsal filmin amacı olan   anlatılan konudaki psikolojik duyguyu en iyi bir şekilde yansıtma,   anlatılan konuya gerekli değeri kazandırma biçimi, yönetmenlerin kurgu   kuramlarını en iyi 
şekilde özümseyip yenilikler katmasıyla algılanabilir. Bu kavramlardan  sonra oyunculuklar devreye girmiş olacaktır.
Sanatsal filmlerde değerlendirmeler filmin yönetimi konusunda   yapıldıktan sonra oyunculuklara değinir. bir çok yönetmen ise günümüzde   en iyi film ödülünü kazanmakla birlikte aynı filmde en iyi oyunculuk   ödüllerini almaya çalışmaktadır. Sanatsal filmlerde önemli olan herhangi   bir insanın hikayesini, yaşadığı duygusal veya sosyolojik olayi en iyi   şekilde izleyiciyi aktarabilmesi ve izleyiciyi bütünlüğe dahil   edebiliyor olmasıdır.