MATRIX

Ben sadece sana kapıyı gösterebilirim, o kapıdan girecek olan sensin.

Manex eğlence firmasının oscar ödüllü yapımı olan "Ölümsüz sevgi" (What dreams may come) filminin hala dumanı üstündeyken manex firması başka bir sanal gerçekliğe kapı açtı. "Matrix" , Filmin tamamı matrix'in sanal dünyasında yer alıyor. Orada hiçbirşey gerçek değil ve herşey mümkün.
Filmin yapımı sırasında Manex firması sanal sinema teknik tasarımcısı olan George Borshukov ve ekibi Softimage3D ile kullanılmak üzere 30'a yakın plugin hazırladı. Böylece evrim nitelğindeki arkaplan için resim tabanlı render sistemi geliştirildi. Benzer bir sistem ölümsüz sevgi filminde de kullanılmıştı. En iyi görsel efekt ödülü alan bu teknik sayesinde Matrix'in zor sahneleri hayata geçirildi. Burada en öne çıkan konu ise ağır çekimli sahnelerin hızlı kamera haraketleri ile çekilmesi idi. Kamera görüntüsü değişirken bilgisayarda hazırlanmış arkaplan görüntüsü çok kaliteli bir biçimde uygulanıyordu.

Matrix projesi çetin geçen iki yılda tamamlandı. Bir yıl boyunca ön çekimler yapıldı. ikinci yıl ise filmi liste başı yapan özel çekimler hazırlandı. Bu zamanın büyük bir parçası "mermi anı" adı verilen teknik kullanılan sahneler için harcandı. Softimage 3D ile işlemlerin tamamlanması dokuz ay sürdü. Bu teknik esasında Borshukov ile Paul Debevec'in birlikte UC Berkeley'de çalışmasına dayanıyor. Borshukov açıklıyor ; Bu endüstride çok ilgi çeken bir projede çalıştım, Berkeley kampüsündeki merkezde resim tabanlı render ile çok gerçekçi animasyon üretilmekteydi. Yeni fotoğraf teknikleri ile gerçek fotoğraflardan alınan görüntüler ayrıştırılarak render sırasında arkaplan olarak kullanılıyordu. VFX yöneticisi olan John Gaeta bu teknikle mermi anı sahnelerinde arkaplan görüntüsünü nasıl yapacağını farketti. Böylece yeşil arkaplanı olan dev setler hazırladılar. Ve yeni tekniği kullanarak yapılan çekim üzerine arkaplan görüntüleri yerleştirdiler. Sonuç tamamen gerçekçi görünecekti çünkü arkaplan görüntüsü sahnedeki gerçek cisimlere dayanmaktaydı.

Manex ekibinin yaptığı en gerçekçi ve etkileyici sahnelerden biri ise Neo ile Ajan'ın metroda dövüştüğü sahne idi. Bu sahnelerde sadece kişiler gerçekti denebilir. Aşırı yavaşlatılmış dövüş sahnelerini yapmak için aktörlerin yüzlerce resmi dışında arkaplan görüntüleri de gerekiyordu.

Borshukov işlemin bir kısmını açıklıyor ; önplandaki cisimler için tüm kamera haraketlerini Softimage içinde yeni yazdığımız bir plugin ile aynı şekilde konumlandırdık. Bu bize kameraları doğru yerleştirip bilgiyi doğru aktarmamız konusunda imkan verdi. Film setindeki kameralar ile Softimage3D içindeki kameralar aynı konumda idi. Klem ve Iwashina projenin önemli noktalarında çok yakın çalışarak ağır çekimlerin konumlandırılması için gerekli pluginleri geliştirdiler.

"Mermi anı" sahnelerinde çekimleri konumlamak ekip için çok büyük bir iş oldu. Kameralar tam hizalanmadan önce çekimler arka arkaya dizildiğinde görüntü sallanıyordu, herbir kameranın renkleri ve görüntü açıları birbirinden farklıydı. Bu sorunu çözmek için Liberi, Tom proctor, John Sasaki ve J.D. Cowles yumuşak geçişler için uzun süre çalıştılar. Arkaplan görüntüleri parçalı olarak gerçek bir metro istasyonundan orjinal boyda alındı. Takım işe başlarken bu sahneden 12 fotoğraf alarak resim tabanlı render sisteminde arkaplan olarak kullandı. Mental Ray ve sapphire pluginleri bu görüntüleri arkaplan ile birleştirmede çok kolaylaştırıcı oldu.

Menta Ray ile çözdüğümüz en zor sorunlardan biri ise helikopter ile kurtarma sahnesiydi. Morpheus zincirleri kırarak helikoptere doğru koşmaya başlıyordu. Bu sırada tavandan sular akıyor ve zemini tamamen dolduruyordu. Morpheus'un ayağını mermi sıyırırken yerden su sıçrıyor ve kamera etrafında dönerek ayağına yakın çekim yaparken zaman donuyordu. Bu sahnede morpheus dışında herşey bilgisayar ile hazırlandı. Ekibimiz yeni bir tanecik sistemi geliştirdi. Burada milyonlarca su taneciği vardı. havadan yağanlar ve yerden sıçrayanlar. Ortam olarak yansıtma ve ışığı kırma yeteneklerinde dolayı Mental Ray seçildi . Animasyoncu Rob Nun bu pluginle harika bir su sıçraması hazırladı ve render etti. Sonuca bakıldığında gerçek görüntüden hiçbir farkı yoktu.

Manex takımı şu anda Warner Bros ile "Derin Mavi Deniz" isimli bir proje için çalışıyor. Matrix için geliştirilen Softimage3D ve Mental Ray tekniklerinin bir kısmının burada kullanılacağını umabiliriz.


Teknik

Bu teknikte genellikle iki adet kaliteli sinema çekim kamerası ve mermi anını yakalayan birçok sabit kamera kullanılır. Neo'nun çatıdaki mermiden kaçma sahnesinde 120 adet sabit kamera ile iki adet haraket kamerası kullanıldı. Öncelikle arkaplanı tamamen yeşil renkli olan film setleri hazırlandı. Kameralar belirli bir düzen içinde çevreye yerleştirildi.

Daha sonra bu görüntülerdeki Neo dışındaki siyah noktalar ve arkadaki kamera delikleri temizlendi. Görüntüler uygun şekilde sıralandı.

Bu görüntüler için Opacity kanalları oluşturulduktan sonra Softimage3D programına aktarıldı ve softimage3D içinde aynı sistemle dizilmiş kameralar kullanılarak arkaplan resim tabanlı render sistemi ile çıktı alındı. Tabii bu arada Ajan'ın tabancasından gelen mermiler ve yerden sıçrayan su tanecikleri gibi ayrıntılar da Softimage ile eklendi.

Bu tekniğin bu kadar çekici olmasının sebebi zamanı yavaşlatan veya zamanı durduran anlar hazırlanmasına imkan vermesi. eğer çevrede 120 kamera yerleştirmek yerine tek bir kamerayı bir ray üzerinde hızla çevirmeye kalkmış olsalardı motion blur sebebi ile sahnede hiçbirşey net olarak görünmez ve çevredeki raylı sistem ile çekim ekibini gizlemek imkansız olurdu.

0 yorum:

top