13th Floor : Düşünüyorum öyleyse varım

http://www.13thfloor.at/13thfloor.jpg 

"Düşünüyorum öyleyse varım" DESCARTES



Çok tuhaf,daha önce karşılaştığımızı hissediyorum.Belki başka bir yaşamda ..



Sinema dünyasının,sağlam ve devrim yaratacak örnekler verdiği yıllardan olan 1999 yılı yapımı bir film.O yılda efsane Matrix serisinin başlangıcıyla bir etkileşim halinde olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz.Düşünsel yönden benzer yönleri var ama asıl olarak,son dönemlerin öne çıkmış ve adından sıkça söz ettiren yapımlarından olan Başlangıç filmine rehberlik ettiği söylenebilir.Fazlaca benzer yönleri var.Çok ön plana çıkmaması ve yine fazla bilinen bir film olmamasının sebebi; yönetim ekibinin bu popüler konuyu tam olarak farkedememiş ve iyi kavrayamamış olması sanırım.Bu konu ancak böyle basitleştirilebilirdi.Yine de kötü bir yapım değil tabi ama Başlangıç filmini izledikten sonra bu film onun yanında oldukça basit kalıyor.Film düşünsel yönden,'beyin fırtınası' etkisi yaratıp,uzun süre akıl kurcalıyıcı olması yerine,'yalnızca bir film işte, seyredin'gözüyle yapılmış sanki..



İzlerken merak duygusunu her an tetikliyor,çoğu zaman yarattığı soru işaretleriyle iyice bağlıyor ama bunu fazlaca yapması ve cevaplarının yeterince tatmin edici olmayışı zaman zaman sıkılmayı beraberinde getiriyor.Birçok yantısız soruyu geride bırakıyor ve gereksiz zihin oyunları yaratıyor,biraz zayıf bir kurgusunun olduğu söylenebilir.Tabi bunlar bazı olumsuz yönleri ama yine de izlenmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum.En azından konusu itibariyle fark yaratıp,ilham olmuş bir film..



Temel olarak; 'Gerçek nedir ?','Gerçek bilgi var mıdır ?',tarzında yüzyıllarca ve halen daha kendini yenileyen soruları işlemeye çalışmış ama nedense bunu evrensel düzeyde ele almamış ve oldukça kişiselleştirmiş.Nolan'ın Başlangıç filmini izledikten sonra onu, neden fazla romantikleştirmediğini şimdi daha iyi anlıyorum.Ki o filmde,romantik anların tavan yapacağı sahneler daha fazlaydı..

0 yorum:

top