Lost 5. Sezon Bölüm 11

http://www.annecocuk.com/modules/xcgal/albums/userpics/38157/normal_1280x1024.jpg

Miles, zaman kavramını benim anlattığım şekilde anlattı. Hurley ona -peki Sayid’i neden hatırlamadı? diye sorduğunda Miles -??? diye kaldığında sanırım benim dediğim gibi değil dedim ama onun sebebi sonradan belli oldu… demek ki böyleymiş.

(5×10) Zaman Konusunda Sıkı Bir Sınav

valla önceden de söylemiştim bunu şimdi de söylüyorum… evet,ne olduysa oldu,olanlar geçmişte kaldı.Ben vuruldu ve ölürse günümüzdeki Ben puf diye ortadan yok olacak değil.Çünkü o büyük Ben geçmişte kaldı.Yani zaman yolculuğu yapanların geçmişinde ve diğer kişilerin… Sawyer ve arkadaşlarının şu anda yaşadıkları tarih her ne kadar geçmiş de olsa bu sonuçta o kişilerin normal zamanları,gelecekleri… Eğer küçük Ben ölürse sadece o zamanın ilerisindeki zamanlarda Ben olmayacak.
Aslında büyük Ben’in olduğu zaman (2004,2007 vs), Oceanic’in adaya düşmesi,John’ın yaşadığı zaman,Charlie’nin öldüğü,Faraday ve diğerlerinin adaya geldiği zamanlar vs. hepsi geçmişdir.
Adanın geçmişi değişti mi ya da herhangi bi geçmiş değişti mi?Hayır.
Geçmiş hala aynı.Yani bu yaşananlar önceden oldu ama “küçük Ben öldü acaba büyük Ben neden yaşıyor” ya da “French Chick neden Jin’i hatırlamadı” diye bi soru sormamıza gerek yok çünkü kendi geçmişlerinde bunlar olmadı.tahminimce bu ilk defa oluyor.

Bu sadece dizideki zaman saçmalamalarına kendimce getirebildiğim en mantıklı fikir.Geçmişi değiştiremezsin diye bi tip var geçmişi değiştiren bi ton adam var.Hem de öyle böyle bi değişiklik değil onlar.O zaman ortaya (bana göre) böyle bi durum çıkar
Önceden de söylemiştim,geçmişe gitmek ayrı şey zamanda geri gitmek ayrı… Zamanda geri gidersen tıpkı filmi geri almak gibi geri sararsın hayatını,gençleşirsin,çocuk olursun,bebek olursun vs… ama zaman yolculuğu yaparsan bu yukarıda çizdiğim yay gibi başka zamana gönderir seni,aynı çizgi üzerinde kendi geleceğini,zamanını yaşarsın.tarihin bi önemi yok.gittiğin tarih MÖ de olsa yaptıkların önceden yaşanmış olanları değiştirmez.Paralel evren gibi görünüyor ama aslında değil…

(bu arada sağda duran 1973′ü sadece rahat anlaşılsın diye oraya koydum.yoksa 2007′yi atlamış falan değil.çıktığı noktadan devam eder o 1973)

0 yorum:

top